استخدام معلم خصوصی

نحوه استخدام معلم در رشت + باید به چه نکاتی توجه شود!

ملیحه فراهانی نویسنده
61 0
14 مرداد 1403

رشت پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در سه استان حاشیه‌ دریای خزر به حساب می‌آید. بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر گیلک‌نشین جهان و بزرگ‌ترین سکونت‌گاه سواحل جنوبی دریای خزر نیز محسوب می‌شود. شهر رشت با این اعداد و ارقام نشان‌دهنده موقعیت‌‌های عالی کسب و کار به ویژه در حوزه تدریس و آموزش است. معلمان و مدرسان توانمند می‌توانند در پرجمعیت‌ترین شهر شمالی حاشیه دریای خزر،‌ علاوه بر ورود به فضای آموزش و پرورش و تدریس رسمی در مدارس دولتی، روی استخدام معلم در مدارس غیرانتفاعی رشت در دروس و پایه‌های مختلف نظیر استخدام معلم زبان در رشت، استخدام معلم ریاضی در رشت، معلم ابتدایی رشت یا حتی استخدام معلم ورزشی در رشت حساب کنند.

همچنین تدریس و آموزش، تنها به مدارس غیرانتفاعی و کلاس‌های گروهی ختم نشده و معلمان می‌توانند وارد فضای تدریس خصوصی شوند. باتوجه به تعداد بالای جمعیت استان گیلان به خصوص شهر رشت و همچنین تقاضای روزافزون کلاس‌های تدریس خصوصی، ورود به این حوزه انتخابی بسیار منطقی و موثر است.

در این مقاله از مقالات معلم خصوصی استادبانک با کمک بخش مشاوره تحصیلی می‌خواهیم راجع به استخدام معلم در رشت در هر دو فضای کلاس‌های گروهی و تدریس خصوصی صحبت کنیم، از مزایا و معایب هر کدام از این روش‌ها گفته و راه ورود و استخدام معلم در این نوع کلاس‌ها را بیان کنیم. تا شما مدرسان عزیز با آگاهی کامل وارد فضای تدریس و آموزش در شهر رشت شوید.

وضعیت آموزش و پرورش در استان گیلان

استان گیلان به خصوص شهر رشت یکی از پرجمعیت‌ترین استان‌‌های شمالی ایران بوده که همین امر تقاضای روزافزون به نیروی تعلیم و تربیت در این استان را بیشتر کرده است. طبق خبرگزاری khabarban.com و نقل از مدیرکل آموزش و پرورش، به کمبود نیروی انسانی به عنوان یک چالش در حوزه آموزش و پرورش گیلان اشاره کرد و بیان نمود که حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از همکاران فرهنگی امسال بازنشسته خواهند شد و حدود دو هراز نیرو کمبود در مدارس خواهیم داشت. این خبر نشان‌دهنده این است که تقاضای برای استخدام مدرس در درس‌ها و مقاطع مختلف نظیر استخدام مدرس ریاضی در رشت، استخدام معلم زبان در رشت و سایر دروس افزایش یافته است.

از آنجا که شهر رشت بهترین موقعیت برای ورود به بازار کار رشته‌هایی نظیر مهندسی کشاورزی، پرورش آبزیان و طیور، مهندسی نساجی، فولاد و چوب همچنین حوزه گردشگری است، ورود دانش‌آموزان به رشته‌های ریاضی و رشته‌های علوم انسانی را نیز بیشتر می‌کند. البته در سال‌های اخیر و طبق آمار در کل کشور و در زمان انتخاب رشته، اولویت اول با علوم تجربی بوده و سپس علوم انسانی و ریاضی است. بنابراین برای ورود به فضای تدریس در درجه اول بهتر است بررسی کنید شهر رشت در چه دروسی بیشترین تقاضا را برای تدریس و آموزش دارد. همچنین در ادامه برای ورود به فضای رسمی آموزش و پرورش رشت و استان گیلان، این سوالات را با دقت بررسی کنید:

  • آموزش و پرورش استان گیلان هرساله چه تعداد بازنشسته فرهنگی دارد؟
  • آموزش و پرورش استان گیلان هر ساله چه تعداد استخدام معلم رسمی و حق التدریسی دارد؟
  • آموزش و پرورش استان گیلان هر ساله در چه مقاطع تحصیلی جذب معلم می‌کند؟

اما به طور کل برای ورود به آموزش و پرورش استان گیلان و شهر رشت باید یا در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده و آموخته آن باشید یا در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش شرکت کرده که شرط سنی و شرط معدل از مهم‌ترین شرایط شرکت در این آزمون است. اما مسیر راحت‌تر استخدام معلم در مدارس غیرانتفاعی رشت است که شرایط خاص خود را دارد.

مزایا و معایب شغل معلمی در آموزش و پرورش

از مهم‌ترین مزایای استخدام رسمی آموزش و پرورش رشت این است که همانند سایر شهرها، معلمان رسمی می‌توانند ۹ ماه تحصیلی را تدریس کرده و ۳ ماه تابستان را به استراحت بپردازند و این مرخصی سه‌ماهه به همراه حقوق ماهیانه است. همچنین ساعات کاری معلمان نیز کمتر از هر اداره و سازمانی بوده و پایین‌ترین ساعات کاری به شغل معلمی برمی‌گردد. مهم‌ترین عیب معلم رسمی بودن، میزان حقوق پایین نسبت به سایر مشاغل است. البته وضعیت معلمان رسمی خیلی بهتر از معلمان حق‌التدریسی در آموزش و پرورش می‌باشد. آن‌‌ها به ازای هر ساعت تدریس خود در مدارس حقوق دریافت کرده و در روز‌های تابستان بدون تدریس هیچ مبلغی دریافت نمی‌کنند. یعنی حقوق و مزایا معلمان رسمی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

استخدام معلم در مدارس غیرانتفاعی رشت

استخدام مدرس در مدارس غیرانتفاعی رشت یکی دیگر از راه‌های ورود به حوزه تدریس و آموزش است. استخدام مدرس در مدارس غیرانتفاعی خیلی سریع‌تر و آسان‌تر از مدارس رسمی و دولتی است. مهم‌ترین مزایا استخدام معلم در مدارس غیرانتفاعی رشت و سایر شهرهای ایران موارد زیر است:

۱. کنترل بیشتر بر محیط آموزشی: مدارس غیرانتفاعی معمولاً دارای تعداد کمتری دانش‌آموز هستند، که به معلمان اجازه می‌دهد تا به طور بهتری روی تعامل‌ها و نیازهای هر دانش‌آموز تمرکز کنند.

۲. ارائه آموزش با کیفیت‌تر: به دلیل تعداد پایین دانش‌آموز، مدارس غیرانتفاعی می‌توانند بهترین منابع آموزشی و فضاهای آموزشی را فراهم کنند تا آموزش با کیفیت‌ بهتری ارائه شود.

۳. توجه به نیازهای هر دانش‌آموز: از آنجا که تعداد دانش‌آموزان کمتر است، معلمان می‌توانند به طور شخصی‌تر به نیازها و قوت‌های هر دانش‌آموز پاسخ دهند و بهبودهای شخصی‌شان را پیگیری کنند.

۴. پویایی و انعطاف‌پذیری در برنامه‌های آموزشی: مدارس غیرانتفاعی می‌توانند برنامه‌های آموزشی خود را بر اساس نیازها و تغییرات جامعه تطبیق دهند و بهبودهای لازم را اعمال کنند.

مهم‌ترین معایب استخدام معلم در مدارس غیرانتفاعی رشت

۱. هزینه‌های بالا: مدارس غیرانتفاعی معمولاً هزینه‌های بالاتری نسبت به مدارس دولتی دارند. این می‌تواند موجب محدودیت در دسترسی برخی از دانش‌آموزان به این مدارس شود.

۲. فشار بر والدین در مورد هزینه‌ها: هزینه‌های بالا می‌تواند فشارهای مالی را بر والدین ایجاد کند و می‌تواند باعث شود که برخی از خانواده‌ها نتوانند فرزندان خود را در این مدارس ثبت نام کنند.

۳. احتمال کمبود تنوع اجتماعی و فرهنگی: به دلیل هزینه‌های بالا، ممکن است مدارس غیرانتفاعی مختص به یک گروه خاص از جامعه باشند و احتمال کمبود تنوع فرهنگی و اجتماعی وجود داشته باشد.

۴. فشار شغلی بر معلمان: به دلیل انتظارات بالا از کیفیت آموزش در مدارس غیرانتفاعی، معلمان ممکن است با فشارهای شغلی بیشتری روبه‌رو شوند.

۵. ممکن است کیفیت آموزش متفاوت باشد: مشکلات کیفیتی همچون مهارت‌های معلمان و منابع آموزشی ممکن است در برخی مدارس غیرانتفاعی وجود داشته باشد.

استخدام معلم خصوصی در رشت؛ کسب درآمد تدریس خصوصی بیشتر

راه دیگر برای ورود به حوزه تدریس، تدریس خصوصی است. معلم می‌تواند تجربیات تدریس خود را از مسیر تدریس خصوصی به اشتراک هزاران دانش آموز نیازمند به آموزش بگذارد. برای ورود به حوزه تدریس خصوصی می‌توانید یا به صورت مستقل کار کنید یا با ورود به پلتفرم‌های معتبر تدریس خصوصی راه را برای خود هموارتر نمایید. به دلیل جمعیت بالای شهر رشت و تقاضای بیش از حد به کلاس‌های تقویتی، کم‌دردسرترین، راحت‌ترین و پردرآمدتدریس مسیر آموزش و تدریس، تدریس خصوصی است.

اگر بخواهید به صورت مستقل در شهر رشت و سایر نقاط کشور تدریس خصوصی کنید، در ابتدا باید دیده شوید. یکی از راه‌های شناخته شدن، پخش تراکت‌های تبلیغاتی است. با نوشتن یک متن آگهی برای تدریس خصوصی و انتشار آن در غالب تراکت‌های تبلیغاتی و پخش آن در مراکز دانشگاهی، اطراف مدارس و محیط‌های آموزشی، تبلیغات تدریس خصوصی خود را انجام دهید.

راه دیگر برای نمایش خود به عنوان معلم خصوصی در شهر رشت،‌ انتشار آگهی در سایت‌های آگهی تدریس خصوصی است. به این صورت که شما در این سایت‌ها ثبت‌نام کرده و با پرداخت حق عضویت به این سایت‌های آگهی، پروفایل‌تان را ایجاد می‌کنید. این روش تبلیغات به شما کمک می‌کند علاوه بر تدریس خصوصی در رشت، در سایر شهرهای ایران نیز از طریق تدریس خصوصی آنلاین، جذب شاگرد خصوصی داشته باشید.

اما بزرگ‌ترین عیب‌ این سایت‌های آگهی در این است که به دلیل تبلیغاتی بودن ماهیت این سایت‌ها، مسیر  امنی برای جذب دانش‌آموزان و والدین نیست. زیرا آن‌‌ها اعتماد کمی نسبت به سایت‌های آگهی دارند. عیب بعدی در این سایت‌ها این است که قیمت تدریس خصوصی در آن شفاف نیست و هر معلمی می‌تواند براساس سلیقه و  نظر شخصی که بعضاً با بزرگ‌نمایی همراه است، قیمت کلاس‌های خود را مشخص کند. همین عدم شفافیت هزینه کلاس خصوصی عامل بدبینی والدین نسبت به این سایت‌ها شده است.

مسیر دیگر برای ورود به حوزه تدریس خصوصی، استخدام معلم خصوصی در استادبانک و سایر پلتفرم‌‌های معتبر تدریس خصوصی است. اگر می‌خواهید در شهر رشت تدریس خصوصی کنید و به راحتی جذب شاگرد داشته باشید، یکی از راه‌های معتبر، استفاده از سایت‌های معتبر تدریس خصوصی است. مزایای استفاده از  سایت‌های تدریس خصوصی بسیار است که از مهم‌ترین آن‌ها موارد زیر است:

۱. فرصت‌های شغلی بیشتر: با عضویت در سایت‌های تدریس خصوصی، معلمان می‌توانند به فرصت‌های شغلی بیشتری دسترسی داشته باشند. این سایت‌ها به دانش‌آموزان و والدین کمک می‌کنند تا معلمان خصوصی با تخصص‌های مورد نیاز را پیدا کنند.

۲. زمان انعطاف‌پذیر: این سایت‌ها به معلمان اجازه می‌دهند زمان تدریس و ملاقات با دانش‌آموزان را به صورت انعطاف‌پذیر تنظیم کنند، که می‌تواند برنامه‌ریزی شغلی را راحت‌تر کند.

۳. تعیین مبلغ شهریه: معلمان می‌توانند مبلغ شهریه‌ای که بابت تدریس خود دریافت می‌کنند را خودشان تعیین کرده و با توجه به سطح تخصص و تجربه‌ی خود، قیمت مناسبی را انتخاب کنند.

۴. دسترسی به پلتفرم‌های آموزشی: برخی سایت‌های تدریس خصوصی امکانات آموزشی و ابزارهای تعاملی را برای معلمان و دانش‌آموزان ارائه می‌دهند، که می‌تواند به بهبود فرآیند آموزش و یادگیری کمک کند.

۵. گسترش شبکه مشتریان: این سایت‌ها به معلمان امکان معرفی خدمات خود به یک جمعیت گسترده از دانش‌آموزان و والدین می‌دهند، که می‌تواند به افزایش تعداد مشتریان منجر شود.

۶. ارتقاء تجربه و مهارت‌ها: با تدریس خصوصی در زمینه‌های مختلف، معلمان می‌توانند تجربه و مهارت‌های خود را ارتقا داده و به عنوان متخصص در زمینه‌های مختلف شناخته شوند.

۷. کسب درآمد اضافی: تدریس خصوصی از طریق این سایت‌ها می‌تواند به معلمان امکان کسب درآمد اضافی در کنار شغل اصلی را دهد.

بهترین سایت‌های معتبر دنیا برای ورود به حوزه تدریس خصوصی

برای کسب درآمد بالا و افزایش تجربیات تدریس‌ خود، به عنوان یک استاد تدریس خصوصی بهتر است تمام سایت‌ها و پلتفرم‌های معتبر ایرانی و خارجی را بشناسید. از بهترین سایت‌ها و پلتفرم‌های معتبر خارجی، پلتفرم‌های زیر است که شما می‌توانید برای ورود به حوزه تدریس خصوصی و برگزاری یک کلاس باکیفیت از اساتید این پلتفرم‌ها و محتواهای آموزشی آن، الهام بگیرید.

Chegg Tutors: سایتی است که دانشجویان می‌توانند به کمک آن با معلم‌های خصوصی در تماس باشند.

Wyzant: یک پلتفرم است که معلمان و دانش‌آموزان را به یکدیگر متصل می‌کند.

Tutor.com: یکی از سایت‌های پیشرو در ارائه خدمات تدریس خصوصی آنلاین است.

Varsity Tutors: ارائه‌دهنده خدمات تدریس خصوصی با یک پلتفرم آنلاین جامع است.

Preply: سایتی برای یادگیری زبان‌های خارجی با کمک معلم‌های خصوصی است.

TakeLessons: پلتفرمی که در کنار زبان‌های خارجی، دروسی در زمینه‌های مختلف مانند موسیقی، هنر و غیره را نیز پوشش می‌دهد.

Skooli: یک پلتفرم آموزشی آنلاین که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با معلمان متخصص در ارتباط باشند.

TutorMe: ارائه خدمات تدریس خصوصی در بیش از 300 موضوع است.

Khan Academy: همچنان که مستقیماً یک سایت تدریس خصوصی نیست، اما منابع آموزشی رایگان و با کیفیت زیادی را ارائه می‌دهد که بسیاری از دانش‌آموزان و معلمان از آن استفاده می‌کنند.

نمونه ایرانی پلتفرم‌های معتبر تدریس خصوصی، سایت تدریس خصوصی استادبانک است که می‌توانید در زمینه استخدام معلم ریاضی در رشت یا سایر دروس که در آن توانایی بالایی در تدریس دارید، روی آن حساب باز کنید. اما مهم‌ترین مزایا سایت تدریس خصوصی استادبانک چیست و چطور می‌توان برای ورود به این پلتفرم معلم خصوصی اقدام کرد؟

مزایا تدریس خصوصی استادبانک برای استخدام معلم زبان و ریاضی در رشت

سایت تدریس خصوصی استادبانک از سال ۹۳ شروع به فعالیت در حوزه تدریس خصوصی کرده و توانسته تاکنون ۳۶۰۰ معلم توانمند را جذب سیستم خود کند، همچنین ۹۲۰ هزار ساعت کلاس خصوصی در این پلتفرم برگزار شده است و ۹۴ هزار شاگرد خصوصی به صورت آنلاین و حضوری توانسته‌اند به صورت موفق در کلاس‌های تدریس خصوصی استادبانک شرکت کنند. استادبانک در همه شهرهای ایران از تهران، کرج و سایر نقاط کشور فعال بوده و می‌توانند دانش‌آموزان بسیاری را برای درخواست کلاس خصوصی جذب سیستم خود کند. از مهم‌ترین مزایا تدریس خصوصی استادبانک برای استخدام معلم زبان در رشت یا استخدام معلم ریاضی در رشت و سایر دروس موارد زیر است:

۱. جذب راحت شاگرد خصوصی

برای جذب شاگرد خصوصی در شهر رشت و سایر نقاط، خارج از مجموعه استادبانک، باید تلاش کرد و انرژی مضاعف گذاشت. این جذب شاگرد نیز با صرف هزینه و زمان و از طریق پخش تراکت‌های تبلیغاتی یا معرفی از طرق دوستان امکان‌پذیر است. اما در استادبانک به صورت رایگان ثبت‌نام می‌کنید و پس از چند مرحله مصاحبه کاری و تایید از طرف مجموعه، می‌توانید فرآیند جذب شاگرد خصوصی را آغاز کنید. در واقع همکاری با استادبانک برای شما هزینه‌ای نداشته و می‌توانید در یک سایت معتبر تدریس خصوصی، به عنوان معلم خصوصی فعالیت خود را شروع نمایید.

۲. کسب درآمد بالا در حوزه تدریس خصوصی

درآمد تدریس خصوصی به مراتب بیشتر از درآمد تدریس از مسیرهای دیگر است. اما برای کسب درآمد تدریس خصوصی بالا، باید در معرض دید و نمایش مخاطبان آموزشی نظیر دانش‌آموزان، والدین و دانشجویان، زبان‌آموزان و غیره باشید. در استادبانک شما با ساخت یک رزومه کامل، می‌توانید تمام افتخارات تحصیلی، سوابق تدریس و دستاوردهای خود را به اشتراک هزاران مخاطب آموزشی این پلتفرم بگذارید.

اگر در این مجموعه فعال بوده و بتوانید کلاس‌های خصوصی خود را با کیفیت و عالی برگزار کنید،‌ در رتبه‌بندی استادبانک،‌ جزو چند استاد برتر این مجموعه به دانش‌آموزان معرفی می‌شوید که از این طریق، احتمال جذب شاگرد خصوصی برای‌تان بیشتر شده و در نهایت درآمد تدریس خصوصی‌تان نیز بیشتر می‌شود.

۳. فعالیت در رشت و سایر نقاط کشور از طریق سیستم تدریس خصوصی آنلاین

تدریس از مسیری به غیر از تدریس خصوصی آنلاین، می‌تواند شما را محدود به یک شهر یا حتی یک منطقه از شهر کند. اما اگر استاد توانمندی باشید در بحث استخدام معلم در دروس مختلف، مانند استخدام معلم زبان در رشت، استخدام معلم ریاضی در رشت یا معلم ابتدایی رشت، می‌توانید از طریق تدریس خصوصی آنلاین علاوه بر تمام مناطق شهر رشت و استان گیلان، از سایر شهرها نیز شاگرد خصوصی جذب کنید.

برای برگزاری کلاس‌های تدریس خصوصی آنلاین باید ابزارهای آنلاین برگزاری این کلاس‌ها را شناخته و با هماهنگی شاگرد خصوصی، بهترین و راحت‌ترین این ابزارها را انتخاب کنید. از مهم‌ترین ابزارهای آنلاین تدریس خصوصی، موارد زیر است:

Zoom: این ابزار در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین ابزارها برای برگزاری کلاس‌ها و جلسات آنلاین تبدیل شده است.

Google Meet: قسمتی از مجموعه ابزارهای G Suite که توسط گوگل ارائه شده است.

Adobe Connect: محصولی قدرتمند برای وبینارها، کلاس‌های آنلاین و همکاری‌های آنلاین است.

Webex: ارائه‌دهنده جلسات و وبینارهای آنلاین که محصولی از شرکت سیسکو است.

Skyroom: یکی از معروف‌ترین پلتفرم‌های ایرانی برای برگزاری کلاس‌ها و جلسات آنلاین است.

VClass: یک سامانه کلاس آنلاین با قابلیت‌های متنوع برای موسسات آموزشی است.

اگر بخواهید از طریق سایت تدریس خصوصی استادبانک، اقدام به دریافت شاگرد خصوصی و برگزاری جلسات تدریس خصوصی کنید، می‌توانید از دو نرم‌افزار آنلاین Skyroom و Adobe Connect استفاده نمایید. در نهایت برای برگزاری یک کلاس تدریس خصوصی آنلاین باکیفیت، بهترین زمان و بهترین ابزار برگزاری کلاس بستگی به شما و شاگرد خصوصی‌تان دارد.

۴. ساخت یک رزومه عالی و افزایش اعتبار کار خود

تدریس در سایت معتبر تدریس خصوصی استادبانک، علاوه بر اینکه باعث می‌شود شما بتوانید یک رزومه و پروفایل عالی و جامع از دستاوردها، افتخارات تحصیلی و سوابق کاری خود بسازید، اعتبار شغلی‌تان را نیز افزایش دهید. همکاری با مجموعه استادبانک که حمایت شده توسط پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف بوده و توانسته با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به درجه دانش بنیانی نائل شود، به شما و رزومه کاری‌تان نیز اعتبار و ارزش می‌بخشد و باعث جلب اعتماد و اطمینان خانواده‌ها نسبت به شما و مجموعه می‌شود.

۵. حفظ اطلاعات و حریم شخصی اساتید

مهم‌ترین عیب سایت‌های آگهی تدریس خصوصی این است که اطلاعات تماس اساتید در معرض دید هزاران کاربر این سایت‌ها قرار می‌گیرد. کاربرانی که لزوماً مخاطب هدف نبوده و بیشتر قصد مزاحمت برای استاد دارند. اما در استادبانک تا قبل از تایید درخواست شاگرد از طرف تیم پشتیبانی این مجموعه، اطلاعات تماس شما در پروفایل‌تان قابل مشاهده نیست و اطلاعات شخصی و حریم خصوصی‌تان توسط این مجموعه حفظ می‌شود. همچنین کلاس‌ها زیر نظر تیم پشتیبانی این مجموعه برگزار می‌شود، بنابراین اساتید می‌توانند در صورت برخورد با مشکل از طریق پشتیبانی اقدام کنند و یک محیط امن و راحت را برای تدریس‌شان فراهم نمایند.

استخدام معلم خصوصی در رشت توسط مجموعه استادبانک، چطور می‌توان جذب سیستم شد؟

برای استخدام در مجموعه استادبانک در شهر رشت، کافیست وارد سایت استادبانک به نشانی www.ostadbank.com شده و در بخش عضویت اساتید، ثبت‌نام خود را کامل کنید. بعد از ثبت‌نام در چند مرحله با شما تماس تلفنی گرفته می‌شود و سپس بعد از تایید رزومه و مدارک کاری‌تان، پروفایل‌ شما در استادبانک ایجاد می‌شود. می‌توانید از طریق دو نوع تدریس حضوری و آنلاین در استادبانک شاگرد دریافت کنید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره در خصوص استخدام مدرس خصوصی در رشت و به طور کلی برای همکاری با استادبانک به عنوان معلم خصوصی می‌توانید با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۳۴۳ تماس بگیرید و اطلاعات لازم را در این خصوص از کارشناسان استادبانک دریافت کنید.