مقالات معلم خصوصی

چگونه در زبان انگلیسی پیشرفت کنیم؟

محمد مرادی نویسنده
21 0
15 تیر 1403
چگونه در زبان انگلیسی پیشرفت کنیم؟

برای آن‌که به یک کاربر زبان انگلیسی ماهر تبدیل شوید باید اول از همه از خود بپرسید چگونه در زبان انگلیسی پیشرفت کنیم؟ بالا بردن مهارت در زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا در ارتباط برقرار کردن با دیگر انگلیسی زبانان جهان بهتر عمل کنید. علاوه بر این پیشرفت به معنای کسب نمره بالاتر در هر آزمون انگلیسی است که می‌دهید. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله روش‌های پیشرفت در زبان انگلیسی و مزیت های تدریس خصوصی زبان را به طور کامل بررسی کنیم.

استمرار، تمرین و تمرکز رمز پیشرفت در زبان انگلیسی

اولین اصل در پیشرفت در تمام مهارت‌های زبان انگلیسی ناامید نشدن از تمرین است‌‌. این موضوع برای کسانی که به یادگیری زبان انگلیسی علاقه دارند راحت است، اما کسانی که به هر دلیل باید انگلیسی را تا سطح بالایی یاد بگیرند چه؟ این افراد باید برای خودشان انگیزه ایجاد کنند. آن هم از طریق روش‌های یادگیری انگلیسی مفرح که درس خواندن را به یک کار لذت بخش تبدیل می‌کند.

تمرین کردن با تمرکز و هدف‌گذاری برای تمرین، اهمیتی زیادی در‌پیشرفت انگلیسی دارد. می‌توانید برای هر تمرین و تیک زدن یک هدف تمرینی برای خود جایزه کوچکی در نظر بگیرید. به این ترتیب ترغیب می‌شوید تا بیشتر درس بخوانید و اهداف و جوایز بزرگتری برای خود تعیین کنید.

روش های پیشرفت در زبان انگلیسی
روش های پیشرفت در زبان انگلیسی

روش های پیشرفت در زبان انگلیسی

برای آنکه در زبان انگلیسی و مهارت‌های اصلی پیشرفت کنید باید از همان ابتدا با برنامه پیش بروید.

  • Speaking
  • Listening
  • Writing
  • Reading

چهار مهارت اصلی در زبان انگلیسی هستد. به این مهارت‌ها، درک مطلب را نیز باید اضافه کنید. اگر قرار است در این مهارت‌ها پیشرفت کنید، یک برنامه‌ریزی مشخص داشته باشید. هر روز مدت زمان مشخصی تمرین کنید. به برنامه خود پایبند باشید و از روش‌هایی که در ادامه گفته می شود بهره ببرید.

تمرین هدفمند انگلیسی به صورت روزانه

از زمانی که تصمیم به انگلیسی خواندن می‌گیرید. در هر سطحی که هستید، تمرین اولین اولویت است. زبان انگلیسی درسی است که بدون تکرار و تمرین پیش نمی‌رود. حفظ کردن کلمات جدید، یادگیری گرامر و بالا بردن درک مطلب از طریق خوب گوش دادن، نیازمند آن است که در طول روز تمرین کنید. این تمرین می‌تواند یک ساعت باشد و به مرور بیشتر شود یا می‌توانید زمان بیشتری را برای درس خواندن بگذرانید و در مدت کوتاه‌تری در انگلیسی پیشرفت کنید.

منابع انگلیسی خود را به روز نگه دارید!

اگر قرار است در زبان انگلیسی پیشرفت کنید، همواره خود را به روز نگه دارید. هر چقدر در به روز نگه داشتن منابع‌تان پیشرفت کنید، در کل یادگیری خود نیز پیشرفت خواهید داشت.

کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی هر روز آپدیت می شوند. خودتان را همراه با آپدیت شدن این کتاب ها به روز نگه دارید تا بتوانید پیشرفت کنید.

  • New Headway Oxford
  • English for Everyone
  • Top Notch
  • Basic grammar in use

مجموعه کتاب‌هایی هستند که در پیشرفت زبان انگلیسی از صفر تا صد استفاده می‌شوند. همچنین می‌توانید از دیگر منابع به روز مانند پلتفرم‌ها، فیلم‌های آموزشی یا نرم افزارهای بر پایه هوش مصنوعی کمک بگیرید.

پلتفرم ها و نرم افزارهای کمکی در انگلیسی

امروزه یادگیری زبان انگلیسی به کمک وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌ها راحت شده است. پیشرفت در زبان انگلیسی با استفاده از نرم‌افزارهایی که با هوش مصنوعی کار می‌کنند نیز جا افتاده است. نرم‌افزار‌ها و پلتفرم‌های آموزش انگلیسی در دنیای امروز فراوان هستند.

  • Duolingo
  • Memrise
  • Busuu
  • Babbel
  • Drops
  • Mondly
  • English Central
  • Phrasemix

بهترین پلتفرم‌ها، نرم‌افزارها و وب‌سایت‌ها برای یادگیری و پیشرفت در انگلیسی هستند. اغلب این نرم‌افزارها طوری طراحی شده اند تا متناسب با نیاز کاربر، تمرین‌ها و روند آموزش را شخصی‌سازی کنند. به این ترتیب زبان‌آموز از سطح خود تمرین را آغاز کرده و به سطح‌های بالاتر پیش می‌رود.

نقش کتاب خواندن در پیشرفت زبان انگلیسی
نقش کتاب خواندن در پیشرفت زبان انگلیسی

نقش کتاب خواندن، فیلم دیدن و پادکست در پیشرفت زبان انگلیسی

یکی از بهترین راه‌های پیشرفت در زبان انگلیسی مخصوصا در چهار مهارت اصلی، کتاب خواندن و فیلم دیدن است. کتاب خواندن، reading را در کنار درک مطلب قوی می‌کند. به علاوه با دنیایی از کلمات جدید آشنا می‌شوید که املای صحیح آن‌ها را می‌بینید و یاد می‌گیرید.

فیلم دیدن در تقویت مهارت listening تاثیر مستقیم دارد. از فیلم‌هایی که گفتار ساده دارند شروع کنید و به مرور به فیلم‌های سخت‌تر بروید. با فیلم‌ها حتی انواع کاربرد جملات، کلمات و اصطلاحات را یاد خواهید گرفت.

  • Friends
  • How i met your mother
  • Big bang theory
  • The toy story
  • Harry potter

بهترین فیلم‌هایی هستند که با دیدن آن‌ها هم لذت می‌برید و هم زبان یاد می‌گیرید.

همچنین اگر فرصت فیلم دیدن یا کتاب خواندن ندارید، در زمان استراحت، در مسیر و سوار بر اتوبوس یا مترو پادکست گوش کنید. پادکست‌ها نیز مانند فیلم‌ها مهارت شنیداری و درک مطلب را در شما تقویت می‌کنند.

  • Espresso English
  • Coffee Break English
  • 6 minutes english
  • Stories Podcast

پادکست‌هایی هستند که در عین کوتاه بودن، آموزه‌های خوبی برای پیشرفت زبان انگلیسی محسوب می‌شوند.

پیشرفت در مهارت های زبان انگلیسی با مطالعه گروهی

تحقیقات زیادی پیرامون گروه خوانی و مطالعه گروهی انجام شده است. همه تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند که مطالعه گروهی نسبت به تک خوانی نتیجه بهتری دارند. این موضوع در مطالعه گروهی زبان انگلیسی نیز صدق می‌کند. چرا که طبق هرم یادگیری ادگار دیل، بازدهی و آموزش زمانی بالاتر است که موضوع و بحثی که یاد گرفته می‌شود با دیگران به اشتراک گذاشته شود.

در کنار مطالعه گروهی مباحث جدید و رفع اشکال‌های گروهی، مهارت‌های ارتباطی و کلامی انگلیسی نیز تقویت می‌شوند. فرض کنید در یک گروه انگلیسی زبان عضو هستید و آن‌ها ضرب‌المثل‌ها و کنایه‌های انگلیسی استفاده می‌کنند، قطعا شما نیز به مرور آن‌ها را یاد خواهید گرفت.

بهترین تکنیک های پیشرفت در انگلیسی با استادبانک
بهترین تکنیک های پیشرفت در انگلیسی با استادبانک

بهترین تکنیک های پیشرفت در انگلیسی با استادبانک

بسته به سن زبان‌آموز و سطح او تکنیک‌های مختلفی برای پیشرفت در زبان انگلیسی وجود دارد. اگر در سطح مبتدی هستید، بهتر است به کلاس‌های آموزشی بروید. آموزشگاه‌های زیادی در سطوح مبتدی تا پیشرفته به تدریس زبان انگلیسی مشغول هستند. علاوه بر این می‌توانید کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی را به کمک استادبانک با اساتید حرفه‌ای به صورت حضوری یا آنلاین بردارید.

اگر زبان‌آموز کودک است، بهترین روش پیشرفت و آموزش در انگلیسی برای او بازی، داستان سرایی و خلاقیت است. می‌توانید از طریق نقاشی و پیدا کردن کلمات تصویری که به انگلیسی نوشته شده‌اند، آموزش زبان انگلیسی به کودک را شروع کنید. در ادامه برای پیشرفت او در انگلیسی به کتاب‌خوانی و دیدن انیمیشن و تفسیر کلمات به کار رفته در آن‌ها برای کودک بپردازید.

در کنار این موارد کمک گرفتن از یک معلم خصوصی تدریس زبان انگلیسی گامی بزرگ در جهت پاسخ به سوال چگونه در زبان انگلیسی پیشرفت کنیم خواهد بود. استادبانک بزرگترین مرجع پیدا کردن معلم‌های حرفه‌ای زبان انگلیسی است. معلم‌هایی که در کار خود حرفه‌ای هستند و پیشرفت زبان‌آموز را تضمین می‌کنند. به کمک استادبانک معلم‌هایی را پیدا خواهید کرد که حتی برای آموزش زبان انگلیسی به صورت آنلاین به زبان‌آموزان خارج کشور نیز آمادگی دارند.